Rabu, 9 September 2009

Portal GPMS Caw Khas UUM



Assalamualaikum dan salam siber dari saya, admin. Sedarkah anda bahawa biro penerbitan telah mencipta satu Portal di ning.com? Pelbagai aktivi yang boleh anda lakukan di sana. Tiada lagi alasan untuk anda menidakkan pembabitan anda dengan GPMS UUM. Sebagai warga GPMS anda bukan sekadar perlu membabitkan diri dengan program yang dianjurkan malah di ruangan siber juga. Hal ini sesuai dengan suasana hari ini laitu kemudahan internet.

Dengan kemudahan percuma yang diberikan oleh ning.com, kami dari biro Penerbitan telah cuba mewujudkan Portal. Ianya mudah untuk anda berinteraksi sebagaimana anda menggunakan Portal Komuniti seperti mySpace.com, friendster.com, myRakan.com dan portal lain. Beberapa ciri-ciri baru telah ditambah dari semasa ke semasa seperti chat dan lain-lain lagi.

Bagi yang ingin mencuba mencipta blog atau catatan, di Portal GPMS UUM di ning.com anda boleh berbuat demikian. Dengan menu yang ringkas amat mudah difahami.

Pada Portal ini juga, anda boleh link ke blog gpms ini dengan menglik di tag di bahagian atas. Kebanyakan coretan atau rentetan aktiviti yang dijalankan oleh GPMS UUM ada di sana.

Hebahan terkini juga turut diletakkan di sana.Selain itu pada bahagian "NOTES" di tag bahagian atas, anda boleh mendapatkan semua "Hebahan" yang dilakukan oleh GPMS UUM. Hebahan yang sama turut dimuatkan di gpms@friendster dan blog.

Kepada mereka yang ingin berbincang sesuatu isu, anda boleh ke Laman "Forum". Buat tajuk baru atau balas post yang ada. Anda boleh berbincang apa sahaja di sana kecuali isu-isu yang sensitif sebagai rakyat Malaysia dan penduduk dunia (!) perlu dielakkan.

Selain itu anda boleh melakukan aktivit yang sama seperti di Friendster, Facebook, myRakan.com atau myspace laitu, photo, members, chat dan lain-lain. Anda juga berpeluang chatting bersama rakan portal yang sedang online di sini laitu pada Laman "Chat".

Jika tiada masalah yang timbul, biro Penerbitan akan menciptakan Portal baru. Kepada ahli GPMS UUM yang mempunyai kemahiran mencipta web dan database dan ingin membantu terutama kepada student multimedia dan IT, anda boleh menghubungi biro Pernerbitan atau email kepada wawi87@gmail.com. Biro Penerbitan juga dalam proses menyiapkan satu Laman Web rasmi GPMS UUM.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More